Az első lépés, hogy csoportosítsuk a különböző alapanyagokat és ne mossuk össze a kategóriákat. Válasszuk külön a sütéshez szükséges hozzávalókat, a fűszereket, a gabonaféléket, a tésztákat és a snackeket. Így pontosan tudni fogjuk, hol keressük és nem kell feltúrni az egészet.
Ehhez használhatunk kosarakat, díszes dobozokat, de akár polc szerint is rendezhetjük őket.
A kisebb alapanyagoknak vagy eszközöknek pedig mindenképp vegyünk egy-egy tárolódobozt. Így könnyen áttekinthető lesz.
Sőt, ha kreatívan akarjuk csinálni, akkor színkódokkal is megjelölhetjük a tároló edényeket és kosarakat.
A dolgok egymásra rakása és halmozása nagy hiba, hiszen, ha épp a rakás aljáról kell valami, akkor jön a lavina. Használhatunk elválasztókat is az alapanyagok felosztásához, ily módon időt takaríthatunk meg magunknak. Hiszen könnyedén megtaláljuk a keresett dolgot és még a lavina okozta utómunkával sem kell foglalkozni.
Ha sok tárolóedény van a kamrában és fogalmunk sincs, melyikben mi van, a legegyszerűbb, ha felcímkézzük őket.
A szószokat és a különböző pácokat egyébként is érdemes valamilyen tároló edényben tartani, hiszen ha véletlenül kifolyik, netán az oldaláról lecsöppen használat után, akkor elegendő a tárolót elmosni – nem kell az egész polcot.
A magasabb polcokon általában sokkal több a hely, mint az alacsonyabbakon. Persze, ha beteszünk egy kis széket a kamrába, akkor számtalan kihasználatlan helyet fedezhetünk fel.
Hajlamosak vagyunk azt a hibát elkövetni, hogy a legújabb alapanyagokat tesszük legelőre. Így elfeledkezünk azokról, amelyek hamarosan lejárnak, hiszen a polc hátsó részébe szorulnak. Érdemes mindig figyelni rá, hogy
az új alapanyagokat rakjuk hátra, a régi, megbontott csomagokat pedig elé.
A kamra általában tárolóként is funkcionál. Sokan oda suvasztják azokat a dolgokat, eszközöket, szetteket, amiket ajándékba kaptak és soha nem használtak – és soha nem is fognak. A nagytakarítás során ezektől is érdemes megszabadulni a lejárt szavatosságú vagy romlott alapanyagokkal egyetemben.